Til advokater
Skal vi hjælpe med salg af maskiner, køretøjer eller værktøjer?
Auktionshuset Sønderjylland er din pålidelige partner, når det kommer til at realisere værdien af landbrugsmaskiner, køretøj og værktøj. Vi er eksperter inden for området og tilbyder en effektiv auktionsplatform, der når ud til et bredt spektrum af potentielle købere.
Hvorfor sælge på auktion?
Ved at auktionere opnår man ofte en højere pris, da vi når ud til et bredt netværk af potentielle købere for at skabe konkurrence og øge værdien. Fra Belarus til Fendt dækker vi hele spektret, og vi har en dybdegående forståelse for markedet, så vi sikrer, at vi når ud til den rette målgruppe. Vi har et omfattende lokalt og internationalt netværk, der spænder over potentielle købere og investorer.
Hvad koster det?
Det koster intet at sætte indboet på auktion hos os, før det bliver solgt. Når det er solgt, tager vi 20% +moms af den opnåede budsum pr. vare (dog maksimalt 5.000 kr. pr. vare).
Vi sender en foreløbig opgørelse efter auktionen, og 18-21 dage efter endt auktion modtages en kreditnota. Afregning sker inden for 1-3 hverdage efter modtagelse af kreditnota til oplyste bankkonto.
Vurderer I?
Vi tilbyder også en vurdering af indboet, både overordnet eller i detaljer. Værdiansættelsen er en gratis service, hvis beslutningen træffes om at sætte indboet på auktion. I tilfælde af, at I vælger en anden mulighed, vil der være en opkrævning for den udførte vurdering.
Hvordan foregår auktionsprocessen?
Kontakt os for en uforpligtende samtale på +45 29 41 14 71, hvor vi sammen kan forventningsafstemme og vurdere, om landbrugsmaskinen, værktøjet eller køretøjet er egnet til at komme på auktion. Send os evt. en mail på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. med billeder og kort beskrivelse.
Vi tilbyder 2 muligheder:
- Hvis det er en større mængde eller en samlet værdi på cirka 25.000kr. vil et team af vores medarbejdere komme ud på den pågældende adresse. Effekterne vil blive sat på en samlet auktion inden for 3 uger (oftest inden for en uge). Auktionen løber i 10-12 dage, og her er effekterne fastlåste i boet og må ikke rykkes rundt på eller fjernes. Vi planlægger et udleveringstidspunkt, hvor købere kan afhente deres betalte effekter. Ved udlevering er en af vores medarbejdere til stede, medmindre andet er aftalt.
- Varen transporteres hen til vores adresse i Løgumkloster. Effekterne vil blive sat på en auktion inden for 3 uger (oftest inden for en uge). Auktionen løber i 10-12 dage, og her er genstandene fastlåste.
Når auktionen er startet, vil vores kunder have mulighed for at byde på ejendelene på vores online auktionsplatform.
Der vil være enkelte eller flere effekter, der ikke bliver solgt under auktionen, og her har vi flere muligheder, som vi i fællesskab kan aftale.
Vi bestræber os på, at auktionsprocessen forløber over cirka 21-28 dage.
Læs de detaljerede salgsvilkår for yderligere information.
Til private og virksomheder
Har du maskiner, køretøjer eller værktøjer, som du gerne vil sælge?
Auktionshuset Sønderjylland er din pålidelige partner, når det kommer til at realisere værdien af dine landbrugsmaskiner og værktøj. Vi er eksperter inden for området og tilbyder en effektiv auktionsplatform, der når ud til et bredt spektrum af potentielle købere.
Hvorfor sælge på auktion?
Ved at auktionere dine varer opnår du ofte en højere pris, da vi når ud til et bredt netværk af potentielle købere for at skabe konkurrence og øge værdien. Fra Belarus til Fendt dækker vi hele spektret, og vi har en dybdegående forståelse for markedet, så vi sikrer, at din vare når ud til den rette målgruppe. Vi har et omfattende lokalt og internationalt netværk, der spænder over potentielle købere og investorer.
Skal jeg transportere det hen til jer?
Hos Auktionshuset Sønderjylland forstår vi, at hver situation kan være unik, og at vores sælgers behov er varierende. Derfor tilbyder vi dig muligheden for at vælge den mest bekvemme måde at sætte dine varer til auktion på, enten at indlevere dem på vores adresse i Løgumkloster eller ved at arrangere auktion på en anden adresse.
Hvad koster det?
Det koster dig intet at sætte ejendelene på auktion hos os, før de bliver solgt. Når de er solgt, tager vi 20% +moms af den opnåede budsum pr. vare (dog maksimalt 5.000 kr. pr. vare). Som før nævnt, pålægges der ingen gebyr for ikke-solgte ejendele.
Du modtager en foreløbig opgørelse den første hverdag efter auktionen, som indeholder en opgørelse over solgte varer og budsum. 18-21 dage efter endt auktion modtager du en kreditnota, forudsat at både du og køber har opfyldt jeres forpligtelser. Kreditnota indeholder en opgørelse over solgte varer og budsum udregnet efter sælgersalær. Afregning sker inden for 1-3 hverdage efter modtagelse af kreditnota til oplyste bankkonto.
Hvordan foregår auktionsprocessen?
Send os først billeder, korte beskrivelser og eventuelt ønske om mindstepriser til os via Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.. Vi vurderer herefter uforpligtende, om varen er egnet til at komme på auktion, og sammen vil vi forventningsafstemme eventuelle mindstepriser. Gennem års erfaring inden for landbrug og landbrugsmaskiner sikrer vi, at din mindstepris er både fornuftig og konkurrencedygtig. Du kan være tryg ved, at dine varer ikke bliver solgt under det niveau, vi sammen har angivet.
Er varen egnet til auktion, har du 2 muligheder. Hvis du har en større mængde eller en samlet værdi på cirka 25.000kr. vil et team af vores medarbejdere komme ud til dig en dag, som vi sammen fastlægger. Derefter vil vi oprette genstandene i vores online auktionssystem, beskrive dem, tage billeder og tilføje alle relevante oplysninger for en vellykket auktion.
Ellers skal varen indleveres på vores adresse i Løgumkloster i vores åbningstider.
Genstandene vil blive sat på en samlet auktion inden for 3 uger (oftest inden for en uge). Auktionen løber i 10-12 dage, og her er genstandene fastlåste. Når auktionen er startet, vil vores kunder have mulighed for at byde på ejendelene på vores online auktionsplatform. Her vil du også selv kunne følge med.
Hvis varen står hos dig, vil vi sammen planlægge et udleveringstidspunkt, hvor købere kan afhente deres betalte genstande. I nogle tilfælde kan der også arrangeres eftersyn for interesserede købere i nogle timer, hvis det er muligt. Når auktionen er afsluttet, vil købere modtage deres fakturaer. Varerne kan kun udleveres, når køberne har betalt deres fakturaer, og adressen tilsendes også først efter betaling, medmindre der er indgået andre aftaler. Det vil sige, at køberne ikke kender adressen. Ved udlevering er en af vores medarbejdere til stede, medmindre andet er aftalt.
Læs de detaljerede salgsvilkår for yderligere information.