1 (1).jpg 3.jpg 2 (8).jpg 81 (4).jpg 120 (1).jpg 55.jpg 4.jpg 67 (1).jpg

 

 

Til advokater

Professionel og effektiv håndtering af dødsboer

Auktionshuset Sønderjylland har stor erfaring og ekspertise i at håndtere dødsboer. Ved at overlade denne opgave til os kan I være sikre på, at vurdering og auktionsprocessen udføres professionelt og effektivt. Vi tager os af alt fra start til slut.

 

Hvorfor vælge os?

Vores ekspertise inden for dødsboauktioner har vist, at vi oftest hæver vurderingen af indboet med imponerende 300-600% sammenlignet med andre kilder.

Auktioner åbner op for en bredere køberbase, og vores kunder byder direkte, hvilket skaber en sund konkurrence, der kan øge værdien.

 

Hvad koster det?

Det koster intet at sætte indboet på auktion hos os, før det bliver solgt. Når det er solgt, tager vi 20% +moms af den opnåede budsum pr. vare (dog maksimalt 5.000 kr. pr. vare).

Vi sender en foreløbig opgørelse efter auktionen, og 18-21 dage efter endt auktion modtages en kreditnota.

Afregning sker inden for 1-3 hverdage efter modtagelse af kreditnota til oplyste bankkonto.

 

Vurderer I?

Vi tilbyder en vurdering af indboet, både overordnet eller i detaljer.

Værdiansættelsen er en gratis service, hvis beslutningen træffes om at sætte indboet på auktion.

I tilfælde af, at I vælger en anden mulighed, vil der være en opkrævning for den udførte vurdering.

 

Hvordan foregår auktionsprocessen?

Kontakt os for en uforpligtende samtale på +45 29 41 14 71, hvor vi sammen kan forventningsafstemme og vurdere om indboet er egnet til at komme på auktion.

Send os evt. en mail på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. med billeder og kort beskrivelse.

Er indboet egnet, vil et team af vores medarbejdere komme ud til boet og oprette effekterne på vores auktionsplatform. Effekterne vil blive sat på en samlet auktion inden for 3 uger (oftest inden for en uge). Auktionen løber i 10-12 dage, og her er effekterne fastlåste i boet og må ikke rykkes rundt på eller fjernes.

Vi planlægger et udleveringstidspunkt, hvor købere kan afhente deres betalte effekter. Ved udlevering er en af vores medarbejdere til stede, medmindre andet er aftalt.

Der vil være enkelte eller flere effekter, der ikke bliver solgt under auktionen, og her har vi flere muligheder, som vi i fællesskab kan aftale.

Vi bestræber os på, at auktionsprocessen forløber over cirka 21-28 dage. Dog, i tilfælde af en hasteopgave, hvor tidsrammen er presset, kan vi imødekomme dette på op til 8 dage. Vær opmærksom på, at i sådanne tilfælde vil sælgersalæret blive justeret i overensstemmelse med den øgede hastefaktor og mængden af varer.

 

Læs de detaljerede salgsvilkår for yderligere information.

 

 

 

Til private

Lad os hjælpe dig med boet efter dine pårørende

Midt i sorgen af at have mistet, kan det være uoverskueligt at tage stilling til, hvad der skal ske med dine kæres personlige ejendele. Vi er her for at tilbyde dig en respektfuld og tryg løsning, der ikke kun letter byrden, men også lader dig drage fordel af det, der måtte gemme sig i hjemmet. Auktionshuset Sønderjylland står i kontrast til traditionelle løsninger som rydningsfirmaer, genbrugsbutikker og online markedspladser.

 

Giv ejendelene nyt liv

Vi forstår vigtigheden af at værne om minderne og arven fra dine kære. Ved at sætte ejendelene fra dødsboet på auktion, giver du dem nyt liv, samtidig med at du opnår en økonomisk gevinst.

Gennem en auktionsproces har du kontrol over, hvilke genstande der skal sælges, men vi opfordrer dig til kun at tage de ejendele, der har affektionsværdi og lade resten ligge. Disse ejendele kan være unikke fund for andre. Af erfaring, ved vi, at designervarer og kvalitetsgenstande er med til at tiltrække potentielle kunder og hæve det samlede budniveau.

Boet bliver hos os vurderet som et samlet beløb, og derfor kan nogen genstandes budsum være lavere end forventet, og andre genstandes budsum kan være betydeligt højere.

 

Slip for bøvlet – den klarer vi

Ved at bruge Auktionshuset Sønderjylland kan du undgå den tidskrævende proces med at administrere salgsannoncer og kommunikere med potentielle købere. Via vores kompletløsning tager vi os af alt fra foto, tekst og markedsføring til besvarelse af eventuelle spørgsmål fra kunder, udlevering af varer og alt derimellem. Læn dig tilbage og lad køberne byde direkte hos os.

 

Hvad koster det?

Det koster dig intet at sætte ejendelene på auktion hos os, før de bliver solgt. Når de er solgt, tager vi 20% +moms af den opnåede budsum pr. vare (dog maksimalt 5.000 kr. pr. vare). Som før nævnt, pålægges der ingen gebyr for ikke-solgte ejendele.

Du modtager en foreløbig opgørelse den første hverdag efter auktionen, som indeholder en opgørelse over solgte varer og budsum. 18-21 dage efter endt auktion modtager du en kreditnota, forudsat at både du og køber har opfyldt jeres forpligtelser. Kreditnota indeholder en opgørelse over solgte varer og budsum udregnet efter sælgersalær. Afregning sker inden for 1-3 hverdage efter modtagelse af kreditnota til oplyste bankkonto.

 

Hvordan foregår auktionsprocessen?

Send os først 10-15 billeder, korte beskrivelser og eventuelt ønske om mindstepriser til os via Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.. Vi vurderer herefter uforpligtende, om indboet er egnet til at komme på auktion, og sammen vil vi forventningsafstemme eventuelle mindstepriser.

Er indboet egnet til auktion, vil et team af vores medarbejdere komme ud til boet en dag, som vi sammen fastlægger. Det er her vigtigt, at alt, som du har sendt billeder af, stadig er der, når vi kommer. Vi organiserer og sammensætter ejendelene ud fra værdi og års erfaring. Derefter vil vi oprette genstandene i vores online auktionssystem, beskrive dem, tage billeder og tilføje alle relevante oplysninger for en vellykket auktion.

Genstandene vil blive sat på en samlet auktion inden for 3 uger (oftest inden for en uge). Auktionen løber i 10-12 dage, og her er genstandene fastlåste i boet og må ikke rykkes rundt på eller fjernes. Når auktionen er startet, vil vores kunder have mulighed for at byde på ejendelene på vores online auktionsplatform. Her vil du også selv kunne følge med.

Vi vil planlægge et udleveringstidspunkt, hvor købere kan afhente deres betalte genstande. I nogle tilfælde kan der også arrangeres eftersyn for interesserede købere i nogle timer, hvis det er muligt. Når auktionen er afsluttet, vil købere modtage deres fakturaer. Når fakturaen er betalt, sender vi adressen til dem, medmindre der er indgået andre aftaler. Ved udlevering er en af vores medarbejdere til stede, medmindre andet er aftalt.

Der vil være enkelte eller flere varer, der ikke bliver solgt under auktionen, og her har vi flere muligheder. Du kan vælge at håndtere de resterende varer selv, eller alternativt kan Auktionshuset Sønderjylland stille professionelt mandskab til rådighed mod betaling. Derudover har vi et etableret samarbejde med lokale genbrugsbutikker, som, afhængigt af den specifikke situation, kan være afhente egnede varer uden omkostninger.

Vi bestræber os på, at auktionsprocessen forløber over cirka 21-28 dage. Dog, i tilfælde af en hasteopgave, hvor tidsrammen er presset, kan vi imødekomme dette på op til 8 dage. Vær opmærksom på, at i sådanne tilfælde vil sælgersalæret blive justeret i overensstemmelse med den øgede hastefaktor og mængden af varer.

 

Læs de detaljerede salgsvilkår for yderligere information.