Ofte stillede spørgsmål

 

 

Vurderer I?

Vi foretager kun vurderinger med henblik på, om varen er egnet til auktion hos os. Vi har desværre ikke ressourcer til kun at vurdere enkelteffekter.

Vi tilbyder dog en vurdering af en større mængde, både overordnet eller i detaljer. Værdiansættelsen er en gratis service, hvis beslutningen træffes om at sætte på auktion. I tilfælde af, at I vælger en anden mulighed, vil der være en opkrævning for den udførte vurdering.

 

Kan jeg komme og kigge på jeres varer?

Hvis varen står på vores adresse i Løgumkloster, kan du besøge os og kigge på den i løbet af vores åbningstider. Ved varer, der står på andre adresser, vil der gælde forskellig info, da vi her ikke altid har mulighed for at tilbyde eftersyn/besigtigelse.

 

 

Budprocessen

Hvordan byder jeg hos jer?

Læs ”Købsguide”.

 

Kan man byde som privatperson og virksomhed?

Hos os kan man både byde som privatperson og som virksomhed. Hvis man både er privatperson og har en virksomhed, skal man oprette 2 brugere.

 

Er der mindstepriser på jeres varer?

Der kan forekomme mindstepriser på enkelte varer. Nogle gange er mindstepriserne skjulte inde bagved, og andre gange er der en startpris, man mindst skal byde. Ved begge situationer er det oplyst ved varen.

 

Hvad er jeres salærer?

Når du afgiver et bud, vises en lommeregner, der præcist beregner det samlede beløb, du skal betale, inklusive budsum, salær, deklarationsgebyr og moms. Du skal bekræfte dette beløb, før dit bud endeligt registreres. Der er derfor ingen skjulte overraskelser.

Budsummen pålægges et auktionsgebyr på 15% eksklusive moms, baseret på budsummen (dog minimum 150,- kr. pr. vare). Hvis varen er momsfri, pålægges ingen moms på budsummen. Dog, hvis varen er momsregistreret (+moms), pålægges budsummen moms. Salæret undergår altid moms. Derudover pålægges et deklarationsgebyr på 2,7 %.

For personbiler, motorcykler, private trailere og campingvogne er det maksimale salær 3.600 kr.

 

Hver gang, jeg byder, bliver jeg overbudt på sekundet. Hvordan kan det lade sig gøre?

Når det sker, har en anden lagt et autobud. Det vil sige, at systemet byder for dem op til et maks. beløb, som de har valgt. I dette tilfælde kan du byde højere, hvis du har lyst og eventuelt selv lægge et autobud.

 

Hvorfor gik mit bud ikke igennem?

Der kan være få årsager til, at dit bud ikke gik igennem. Vores system har en to-trinsbudproces. Når du taster et beløb, skal du trykke på knappen ”Afgiv bud”, og derefter kommer en lommeregner op. Her skal du trykke på ”Bekræft bud”, før buddet bliver registreret. Når du har trykket ”Bekræft bud” tænker systemet i nogle sekunder. I denne tid på må du derfor ikke lukke din skærm. For at være sikker på, at dit bud er gået igennem, tjek da bjælken ”Min konto” à ”Mine bud”.

 

Jeg glemte at byde, og nu er auktionen afsluttet. Hvad gør jeg?

Det er ærgerligt, hvis man havde udset sig en bestemt vare og glemmer at afgive et bud, før det er for sent. I dette tilfælde, hvis der ikke er bud på, kan man være heldig, at den kommer på auktion igen inden for en måned. Hold derfor øje med siden.

 

Kan jeg fortryde et bud?

Hvis du har lagt et bud, som du ønsker at trække tilbage, eller hvis du har placeret et tydeligt fejlbud, opfordrer vi dig til at informere os hurtigst muligt. Dette skal ske inden auktionen afsluttes. På den måde kan vi give andre kunder mulighed for at byde på varen. Vi forbeholder os retten til at registrere denne handling i din brugerhistorik, og i tilfælde med gentagelser kan vi blokere din bruger.

 

 

Efter afsluttet auktion

 

Kan jeg få mine varer fragtet?

Læs bjælken ”Fragt” à ”Fragtmuligheder”.

 

I varebeskrivelsen stod der MOMSFRI, men der er stadig moms på min faktura?

Der vil altid være moms på din faktura, da der altid betales moms af salæret og deklarationsgebyret, men det er selve buddet, der ikke betales moms af, hvis der står MOMSFRI. På din faktura kan du se, at der står "Ja" under momsfri. Hvis dette ikke er tilfældet, bedes du kontakte os.

 

Jeg kan ikke afhente varen i det pågældende tidsrum. Hvad gør jeg?

Vi opfordrer til altid at læse info-boksene under hver auktion, da alle udleveringstidspunkter er beskrevet her. I situationer, hvor auktionen er på en anden adresse end vores adresse i Løgumkloster, er man nødsaget til at hente i tidsrummet. Ved auktioner på vores adresse, har vi forskellige udleveringsdage.

Hvis man stadig ikke kan afhente, kan man sende en anden. Denne person skal vide dit navn og fakturanummer.

 

Min vare er ikke som beskrevet og som på jeres billeder. Hvad gør jeg?

Hvis din vare ikke er som beskrevet og som på vores billeder, har du som privatkunde 14 dages fortrydelsesret, der gælder fra den dag, du modtager varen. Derefter har du 14 dage til at returnere. Eventuelle omkostninger i forbindelse med returnering af købte varer betales af dig. Købesummen bliver tilbageført til din konto senest 14 dage efter datoen, hvor du har returneret varen.

Vi forbeholder os retten til at registrere denne handling i din brugerhistorik, og i tilfælde ved gentagelser uden gyldig begrundelse kan vi blokere din bruger.

Erhvervskunder har ikke fortrydelsesret i henhold til gældende lovgivning.